Autoewaluacja z narzędziami TIK
Systematycznej refleksji nad własną pracą pedagogiczną jest podstawą planowania i rozwoju, Gdzie jesteśmy i w jakim kierunku iść, aby się dalej rozwijać?
Uwzględnianie możliwości rozwojowych uczniów, ich chęć do uczestniczenia w zajęciach, kształtowanie właściwych postaw i zachowań społecznych, motywowanie czy wreszcie – osiąganie przez uczniów dobrych wyników.
Element codziennej praktyki szkolnej i dostarczanie informacji, które pomogą dyrektorowi i nauczycielom podejmować słuszne i uzasadnione decyzje co do działalności placówki i organizacji pracy
Ewaluacja wewnętrzna (autoewaluacja) nie zawsze jednak ma sens. Nauczyciele i sama dyrekcja nie lubią nie tylko samych zabiegów wokół autoewaluacji ale również nie wiedzą co dalej zrobić z pozyskaną wiedzą. Pierwotne znaczenie autoewaluacji zostaje wypaczone, co w efekcie prowadzi do zniechęcenia przy kolejnych próbach jej podejmowania.
Co utrudnia autoewaluacje?
- chybiony przedmiot ewaluacji
- przyglądanie się działaniom, do których nigdy się nie wróci
- poprzestawaniu na samym zbieraniu danych bez analizy
- lęk u osób, które je przeprowadzają
Ewaluacja z narzędziami TIK:
Przedstawiam Ci listę moich ulubionych narzędzi ewaluacyjnych, które nie tylko ułatwią Ci zadawanie pytań ale również skonstruują przystępne podsumowanie badań. Do Ciebie będzie należało tylko wyciągnięcie wniosków.
W Formularzach Google możesz zaplanować następną wycieczkę, zarządzać rejestracją osób, przeprowadzić szybką sondę, zebrać adresy e-mail, przygotować test, sprawdzić opinie w otwartych i zamkniętych pytaniach itp.
Answer Garden - Prosta aplikacja pozwalająca w bardzo szybki sposób uzyskać odpowiedzi na zadane pytanie. Można ją więc wykorzystać jako formę zdobywania informacji zwrotnej lub szybkie głosowanie.
I moje ukochane: Mentimeter umożliwia tworzenie interaktywnych prezentacji wyników głosowania, anonimowych wypowiedzi, rankingów, głosowań w czasie rzeczywistym
- Petty G.: Nowoczesne nauczanie. Praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców. Sopot 2010.
- Przywództwo i zmiana w edukacji. Ewaluacja jako mechanizm doskonalenia. Red. Mazurkiewicz G. WYDAWNICTWO UNIWERSYTETU JAGIELLOŃSKIEGO. Kraków2013.
- Różne drogi ewaluacji – poradnik dla dyrektorów szkół i placówek. Red.: Borek A., Kowalczyk – Rumak E. WYDAWNICTWO ERY EWALUACJI. Warszawa 2015.
- Beata Ciężka, System Ewaluacji Oświaty, nadzór pedagogiczny
Komentarze
Prześlij komentarz