Analogowy czy cyfrowy Escape Room?

 

        Podczas zdalnego nauczania, które towarzyszyło nam z przerwami prawie dwa lata nauczyciele sięgnęli tam gdzie nikt nie spodziewał się, że można jeszcze coś znaleźć odkrywczego – do narzędzi cyfrowych. Po otrząśnięciu się z pierwszego szoku, wynikającego ze zmiany trybu pracy wszyscy zakasali rękawy i na zasadzie wzajemnej nauki, wsparcia grup pomocowych zaczęli na potęgę tworzyć coraz to lepsze pomoce dydaktyczne. Teraz, gdy wróciliśmy do szkół korzystamy z tych zdobyczy i nadal się nimi chętnie dzielimy. Zostawiliśmy sobie ze „zdalnego” to co było w nim najlepsze. Okazało się, że oprócz zwykłych prezentacji mamy do wyboru ogrom narzędzi, które wspierają szkoły.

        Nie wiem jak wy, ale ja dowiedziałam się o czymś takim jak Escape Room w edukacji po raz pierwszy podczas zdalnego nauczania. Znamy pokoje zagadek jako formę rozrywki. Kilka osób zamkniętych we wspólnym pomieszczeniu szuka kolejnych wskazówek i próbuje w określonym czasie wydostać się na zewnątrz. Ale, że można coś takiego zrobić na lekcji (nie zamykając uczniów w żadnym pomieszczeniu;)? Gdy rozmawiałam z koleżankami i kolegami o tym jak sobie radzą podczas „zdalnego” to bardzo sobie wszyscy chwalili ilość materiałów, które pomagają na lekcjach online. Ale dopiero przy haśle „Escape Room” padało najwięcej ochów i achów, że to najefektowniejszy wytwór nauczycieli w tych ciężkich czasach. Osobiście byłam pod ogromnym wrażeniem platformy, na której powstawały (genially - https://app.genial.ly/). Starałam się tworzyć tam jak najwięcej projektów.

        Niedawno znalazłam artykuł autorstwa Piotra Siłka, nauczyciela geografii z Akademickiego LO „Pryzmat” który opisał swój „analogowy” Escape Room. Taki ze skrzyneczkami, kluczykami i karteczkami w środku. Wspaniale to wygląda.





         Ogarnęła mnie nostalgia. Poznałam Escape Room od strony cyfrowej ale nigdy nie widziałam przełożenia tej metody na fizyczne rekwizyty. Zerknijcie koniecznie do artykułu p. Piotra i zobaczcie jak wygląda wnętrze Escape Roomu i na czym to polega. Zwracam się z tą prośbą zwłaszcza do nauczycieli, którzy nie spotkali się z tym cyfrowym narzędziem podczas zdalnego nauczania lub nie mają do niego przekonania. 

        Oczywiście nie mogę nie zostawić tu linków do najlepszych Escape Roomów, wyróżnionych nagrodami. Są to prace sprzed 2 lat, gdy kreatywność nauczycieli sięgała takich leveli, że twórcy platformy postanowili nagrodzić ich autorów. Miłej zabawy:

https://view.genial.ly/602985012539200d2250b01f?fbclid=IwAR1_puv-Vn1Kp5QoVfuFrNmdWBIL4tVK-a_Dh94d0TQy9QvtFckUHdho1iM

Komentarze

Popularne posty